|
|
ЗАЦВЕРДЖАНА рашэнне Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта 22.11.2022 № 1387
|
УСТАВ
Государственного учреждения образования
«Щитковичская средняя школа Стародорожского района»
(новая редакция)
СТАТУТ
Дзяржаўнай установы адукацыі
“Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна”
(новая рэдакцыя)
аг. Шчыткавічы, 2022
І. Найменне ўстановы адукацыі
- Поўнае найменне ўстановы адукацыі:
на беларускай мове – дзяржаўная ўстанова адукацыі “Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна”;
на рускай мове – государственное учреждение образования “Щитковичская средняя школа Стародорожского района”.
- Скарочанае найменне ўстановы адукацыі:
на беларускай мове – Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна;
на рускай мове – Щитковичская средняя школа Стародорожского района.
- Школа ўтворана ў 1871 годзе, як чатырохклассная царкоўна-прыходская, з 1950 года ператворана ў сярэднюю школу. У 1961 годзе пабудаваны сучасны будынак школы.
Шчыткавіцкая сярэдняя школа рэарганізавана ў дзяржаўную ўстанову адукацыі “Вучэбна-педагагічны комплекс Шчыткавіцкі дзіцячы сад – сярэдняя школа” рашэннем Старадарожскага выканаўчага камітэта 24.12.2003 года № 812.
дзяржаўная ўстанова адукацыі “Вучэбна-педагагічны комплекс Шчыткавіцкі дзіцячы сад – сярэдняя школа” пераіменавана ў дзяржаўную ўстанову адукацыі “Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна” рашэннем Старадарожскага выканаўчага камітэта 08.11.2022 года № 1326.
- Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна” (далей – Установа) з’яўляецца дзяржаўнай установай адукацыі, якая забяспечвае атрыманне выхаванцамі і навучэнцамі дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі па падрыхтоўцы да авалодання ў наступным прафесіяй ва ўстановах адукацыі, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай адукацыі, а таксама праз іншыя формы прафесійнага навучання або падрыхтоўкі навучэнцаў да свядомага ўключэння ў працоўную дзейнасць.
- Установа адукацыі з’яўляецца некамерцыйнай дзяржаўнай арганізацыяй, створанай для садзейнічання правядзенню адзінай дзяржаўнай палітыкі ў галіне адукацыі і выхавання, якая ажыццяўляе сваю дзейнасць у сферы прадастаўлення паслуг адукацыі.
ІІ. Месца знаходжання ўстановы адукацыі
- Юрыдычны адрас ўстановы адукацыі: дом 41, вуліца Леніна, аграгарадок Шчыткавічы, Старадарожскі раён, Мінская вобласць, 222923.
ІІІ. Тып, від Установы
- Тып установы – Установа агульнай сярэдняй адукацыі, від Установы – сярэдняя школа.
- IV. Прадмет, мэты і задачы дзейнасці Установы
- Прадметам дзейнасці Установы з’яўляецца адукацыйная дзейнасць і іншая дзейнасць, якая ажыццяўляецца ў сферы адукацыі.
- Асноўнай мэтай дзейнасці Установы з’яўляецца рэалізацыя дзяржаўных стандартаў дашкольнай адукацыі, агульнай сярэдняй адукацыі; фарміраванне адукаванай, сацыяльна, духоўна і маральна сталай, творчай асобы; выхаванне ў дзяцей любові да Радзімы, сям’і, паважлівага стаўлення да правоў чалавека, актыўнай жыццёвай пазіцыі; прывіццё навыкаў здаровага ладу жыцця; стварэнне фундаменту для ўсвядомленага выбару прафесійных праграм навучання і наступнага авалодання імі; сацыяльная адаптацыя выхаванцаў і навучэнцаў, выхаванне сапраўднага грамадзяніна Рэспублікі Беларусь.
- 10. Мэта дзейнасці ва Установе рэалізуецца праз наступныя задачы:
развіццё асобы выхаванцаў і навучэнцаў, іх здольнасцей і схільнасцей;
стварэнне ўмоў, неабходных і дастатковых для развіцця творчага патэнцыялу асобы;
забеспячэнне вучэбна-метадычнага суправаджэння з выкарыстаннем сучасных навукова-тэхнічных сродкаў, накіраванага на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу;
фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў такіх якасцей асобы, як адказнасць, працавітасць, настойлівасць;
выхаванне эстэтычнай і экалагічнай культуры, станоўчага стаўлення да здаровага ладу жыцця;
ажыццяўленне ўзаемадзеяння з іншымі ўстановамі адукацыі, у тым ліку замежнымі, з мэтай распаўсюджання эфектыўнага вопыту арганізацыі працэсу навучання і выхавання;
стварэнне ўмоў для самаразвіцця асобы;
духоўна-маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне выхаванцаў і навучэнцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей.
- Згодна з Агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь, які быў зацверджаны пастановай Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2012 г. № 83 «Аб зацвярджэнні, унясенні змяненняў і адмене агульнадзяржаўнага класіфікатара Рэспублікі Беларусь» і ўступіў у сілу, Установа ажыццяўляе наступныя віды дзейнасці:
паслугі ў галіне дашкольнай адукацыі (код 85.10.10.00);
паслугі ў галіне пачатковай адукацыі (код 85.20.1);
паслугі ў галіне агульнай сярэдняй адукацыі (код 85.31.1).
У сферы адукацыі пры рэалізацыі адукацыйных праграм:
адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 60 чалавек;
адукацыйная праграма пачатковай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 100 чалавек;
адукацыйная праграма базавай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 130 чалавек;
адукацыйная праграма сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 50 чалавек;
адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць – 20 чалавек;
адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 10 чалавек.
- V. Звесткі аб заснавальніку
- Заснавальнікам Установы з’яўляецца Старадарожскі раённы выканаўчы камітэт (далей – заснавальнік).
Органам дзяржаўнага кіравання, упаўнаважаным уласнікам кіраваць маёмасцю Установы з’яўляецца ўпраўленне па адукацыі, спорце і турызме Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта (далей – Упаўнаважаны орган).
- VI. Мовы навучання і выхавання, пералік рэалізацыі адукацыйных праграм, праграма выхавання, формы атрымання адукацыі
- 13. Мова навучання і выхавання ва ўстанове – беларуская.
Абавязковая для вывучэння замежная мова вызначаецца заснавальнікам Установы з улікам запатрабаванняў дзяржавы і магчымасцей Установы.
Вывучэнне беларускай, рускай, англійскай і нямецкай моў навучэнцамі, за выключэннем некаторых катэгорый асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, з’яўляецца абавязковым.
Дапускаецца вядзенне лакальных нарматыўных прававых дакументаў Установы на рускай мове.
- 14. Ва Установе рэалізуюцца адукацыйныя праграмы:
адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 60 чалавек;
адукацыйная праграма пачатковай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 100 чалавек;
адукацыйная праграма базавай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 130 чалавек;
адукацыйная праграма сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 50 чалавек;
адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць – 20 чалавек;
адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю. Лімітаваная колькасць навучэнцаў – 10 чалавек.
- 15. Ва Установе рэалізуюцца праграмы выхавання:
праграма выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні;
праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы.
Праграмы выхавання распрацоўваюцца і зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Мэтай выхавання з’яўляецца фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы.
Выхаванне грунтуецца на агульначалавечых, гуманістычных каштоўнасцях, духоўных і культурных традыцыях беларускага народа, дзяржаўнай ідэалогіі, адлюстроўвае інтарэсы асобы, грамадства і дзяржавы.
Асноўнымі складнікамі выхавання з’яўляюцца:
грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі, пачуцця патрыятызму, прававой, палітычнай і інфармацыйнай культуры;
ідэалагічнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў ведання асноў ідэалогіі беларускай дзяржавы, прывіццё падрастаючаму пакаленню асноўных каштоўнасцей, ідэй, перакананняў, якія адлюстроўваюць сутнасць беларускай дзяржаўнасці;
маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне выхаванцаў і навучэнцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей;
эстэтычнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў эстэтычнага густу, развіццё пачуцця прыгожага;
выхаванне культуры самапазнання і самарэгуляцыі асобы, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў патрэбы ў развіцці і сацыяльным узаемадзеянні, псіхалагічнай культуры;
выхаванне культуры здаровага ладу жыцця, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, усведамленне значнасці здароўя як каштоўнасці, фізічнае ўдасканаленне;
гендарнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў уяўленняў аб ролі і жыццёвым прызначэнні мужчын і жанчын у сучасным грамадстве;
сямейнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў каштоўнасных адносін да сям’і і выхавання дзяцей;
працоўнае і прафесійнае выхаванне, накіраванае на разуменне выхаванцамі і навучэнцамі працы як асобаснай і сацыяльнай каштоўнасці, усведамленне прафесійнага выбару, сацыяльнай значнасці прафесійнай дзейнасці;
экалагічнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў каштоўнасных адносін да прыроды;
выхаванне культуры бяспечнай жыццядзейнасці, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў навыкаў бяспечных паводзін у прафесійнай дзейнасці і паўсядзённым жыцці;
выхаванне культуры правядзення вольнага часу, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў уменняў мэтазгодна і эфектыўна выкарыстоўваць вольны час.
- Адукацыйны працэс ва Установе пры рэалізацыі адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў вочнай дзённай форме; атрыманне адукацыі з’яўляецца асноўным відам занятасці выхаванцаў і навучэнцаў.
Надомна, пры наяўнасці медыцынскіх паказанняў, вызначаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Індывідуальна, на падставе рашэння кіраўніка Установы, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі, у адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам ці ў выпадках і парадку, якія вызначаюцца актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
VII. Крыніцы і парадак фарміравання маёмасці Установы
- Маёмасць Установы знаходзіцца ва ўласнасці заснавальніка і належыць ёй на праве аператыўнага кіравання.
- Валоданне, карыстанне і распараджэнне гэтай маёмасцю Установа ажыццяўляе ў межах, якія вызначаюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- 19. Маёмасць Установы складаюць асноўныя фонды і абаротныя сродкі, іншыя каштоўнасці, кошт якіх адлюстроўваецца ў самастойным балансе Установы.
- 20. У выпадку ажыццяўлення Установай дзейнасці, якая прыносіць даходы, атрыманыя ад такой дзейнасці даходы і набытая за кошт іх маёмасць паступаюць у самастойнае распараджэнне Установы і ўлічваюцца на асобным балансе, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- 21. Матэрыяльна-тэхнічная база Установы фарміруецца згодна з дзеючымі нарматывамі, з улікам забеспячэння атрымання дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, тыпу ўстановы адукацыі, форм атрымання адукацыі.
- 22. Фінансаванне Установы ажыццяўляецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту на аснове мінімальнага нарматыву бюджэтнай забяспечанасці выдаткаў на адукацыю па Старадарожскім раёне, якія вызначаюцца ў разліку на аднаго навучэнца для дадзенага тыпу і віду ўстановы адукацыі.
- Прыцягненне Установай дадатковых сродкаў не цягне за сабой зніжэнне нарматываў і памераў яе фінансавання з бюджэту.
- 24. Дадатковымі крыніцамі фінансавання Установы з’яўляюцца:
даходы, атрыманыя за кошт ажыццяўлення дзейнасці, якая адпавядае мэтам і задачам дзейнасці ўстановы адукацыі;
бязвыплатная (спонсарская) дапамога юрыдычных і фізічных асоб;
іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- 25. Крыніцамі фарміравання маёмасці Установы з’яўляюцца:
сродкі раённага бюджэту;
маёмасць, перададзеная Установе заснавальнікам;
даходы, атрыманыя за кошт ажыццяўлення дзейнасці, якая адпавядае мэтам і задачам дзейнасці Установы;
бязвыплатная (спонсарская) дапамога юрыдычных і фізічных асоб;
іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам.
- 26. Установа не мае права без згоды ўласніка адчужаць або іншым спосабам распараджацца замацаванай за ёй маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых Установе, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.
- 27. Установа можа ажыццяўляць платную адукацыйную дзейнасць па аказанні дадатковых адукацыйных паслуг, не фінансуемых з бюджэту.
- Кошт дадатковых адукацыйных паслуг вызначаецца дзяржаўнай установай “Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый” ў адпаведнасці з заканадаўствам, з улікам эканамічна абгрунтаваных выдаткаў.
- Грашовыя сродкі, атрыманыя ад дзейнасці, што прыносіць прыбытак, у тым ліку, па аказанні платных паслуг, паступаюць на рахунак Упаўнаважанага органа і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам і Статутам Установы (далей – Статут).
- 30. Справаздачнасць вышэйстаячым органам падаецца Установай ва ўстаноўленыя тэрміны ў адпаведнасці з патрабаваннямі органаў дзяржаўнай статыстыкі Рэспублікі Беларусь.
- 31. Работнікі, выхаванцы і навучэнцы Установы абавязаны беражліва ставіцца да будынкаў, збудаванняў, абсталявання і іншай маёмасці, выкарыстанне якіх павінна ажыццяўляцца ў адпаведнасці з прызначэннем маёмасці, санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
VIII. Парадак кіравання Установай, структура і парадак фарміравання органаў кіравання і самакіравання
- Кіраванне Установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.
- Непасрэднае кіраўніцтва Установай ажыццяўляе яго кіраўнік, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады заснавальнікам па прадстаўленні Упаўнаважанага органа.
- Кіраўнік мае намеснікаў па вучэбнай і выхаваўчай рабоце. Намеснікі дырэктара прызначаюцца на пасаду кіраўніком Упаўнаважанага органа па прадстаўленні кіраўніка Установы.
- 35. Кіраўнік Установы:
дзейнічае ад імя Установы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі яе дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваёй кампетэнтнасці;
ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, зацвярджае іх службовыя (рабочыя) інструкцыі;
рэалізуе іншыя паўнамоцтвы, устаноўленыя актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.
- 36. Кіраўнік Установы ў дзейнасці па кіраванні ўстановай адукацыі ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання Установы.
- 37. Асноўным органам самакіравання ва Установе з’яўляецца педагагічны савет, узначалены кіраўніком. Палажэнне аб педагагічным савеце зацвярджаецца Міністэрствам адукацыі.
- 38. Ва Установе могуць стварацца папячыцельскі савет, бацькоўскі камітэт, метадычны савет, савет прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх, іншыя органы самакіравання.
- 39. Органы самакіравання Установы ствараюцца і ажыццяўляюць сваю дзейнасць у адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.
- 40. Ва Установе не дапускаецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб’яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая супярэчная заканадаўству Рэспублікі Беларусь дзейнасць рэлігійных арганізацый.
- 41. Установа можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі ў пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў) у пазавучэбны час, з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа.
- 42. Парадак, умовы, змест і формы такога ўзаемадзеяння вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.
- IX. Парадак фарміравання структуры і штатнага раскладу Установы
- 43. Установа фарміруе структуру і штатны расклад у адпаведнасці з актамі заканадаўства.
Штатны расклад зацвярджаецца кіраўніком на 1 верасня ў межах бюджэтных сродкаў.
Колькасць педагагічных работнікаў на бягучы навучальны год вызначаецца кіраўніком на падставе вучэбных планаў, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы асноўнай адукацыі, планаў арганізацыйна-выхаваўчай работы на навучальны год, аб’ёму гадзін дадатковага кантролю вучэбнай дзейнасці навучэнцаў.
- 44. У штатны расклад Установы могуць уносіцца змены аб колькасці настаўнікаў, настаўнікаў-дэфектолагаў, выхавальнікаў дашкольнай адукацыі, памочнікаў выхавальнікаў у сувязі са змяненнем колькасці класаў, груп на пачатак навучальнага года.
- 45. Кіраўнік мае права ўносіць змены ў структуру, найменне пасад служачых (прафесій рабочых) у межах штатнай колькасці, разлічанай у адпаведнасці з тыпавымі Штатамі і нарматывамі колькасці, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам.
- X. Паўнамоцтвы заснавальніка
- Да выключнай кампетэнцыі заснавальніка адносіцца:
прыняцце рашэння аб стварэнні, рэарганізацыі і ліквідацыі Установы;
зацвярджэнне Статута, змяненняў і (або) дапаўненняў, якія ўносяцца ў Статут установы адукацыі;
вызначэнне прадмета і мэт дзейнасці Установы;
прызначэнне на пасаду і вызваленне ад пасады кіраўніка Установы, заключэнне, змяненне, спыненне працоўнага дагавору (кантракту) з кіраўніком Установы;
ажыццяўленне функцый кантролю за выкарыстаннем і захаванасцю маёмасці.
Заснавальнік рэалізуе іншыя правы і абавязкі, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.
Заснавальнік забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы.
- XI. Парадак арганізацыі адукацыйнага працэсу ва Установе
- 47. Адукацыйны працэс ва Установе арганізуецца на аснове:
прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі;
адукацыйных стандартаў;
дасягненняў у галіне навукі і тэхнікі, што рэалізуюцца ў галінах эканомікі і сацыяльнай сферы;
інавацыйных праектаў;
педагагічна абгрунтаванага выбару форм, метадаў і сродкаў навучання і выхавання;
культурных і духоўных традыцый і каштоўнасцей беларускага народа, дасягненняў сусветнай культуры;
сучасных адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій.
- 48. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі з’яўляецца вучэбны занятак (гульня, вучэбны занятак, занятак, практыкум і іншыя формы).
Працягласць урока ў I класе складае 35 хвілін, у ІІ-ХІ класах - 45 хвілін. Штодзённая колькасць вучэбных заняткаў вызначаецца раскладам вучэбных заняткаў, які зацвярджаецца кіраўніком Установы.
Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі, кансультацыі, працоўная практыка, грамадска карысная праца.
Факультатыўныя заняткі праводзяцца пасля завяршэння вучэбных заняткаў.
- 49. Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць ва Установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- 50. Сацыяльна-педагагічная падтрымка выхаванцаў і навучэнцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі ажыццяўляецца дзяржаўнай установай адукацыі «Сацыяльна-педагагічны цэнтр г. Старыя Дарогі».
- 51. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу з’яўляюцца выхаванцы і навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх выхаванцаў і навучэнцаў, педагагічныя работнікі.
- 52. Установа забяспечвае адпаведнасць адукацыі патрабаванням адукацыйнага стандарту, вучэбна-праграмнай дакументацыі адпаведнай адукацыйнай праграмы.
- 53. Установа ажыццяўляе адукацыйны працэс у адпаведнасці з патрабаваннямі вучэбных планаў і праграм.
- 54. Адукацыйны і выхаваўчы працэсы ва ўстанове грунтуюцца на навуковым і педагагічна абгрунтаваным выбары форм, сродкаў, метадаў навучання і выхавання і могуць ажыццяўляцца па індывідуальных вучэбных планах і праграмах.
- 55. Прыём ва Установу непаўналетняга ажыццяўляецца:
55.1. для атрымання дашкольнай адукацыі на падставе заявы законнага прадстаўніка пры прад’яўленні ім пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць пра асобу, медыцынскай даведкі аб стане здароўя, накіравання, выдадзенага заснавальнікам;
55.2. для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі на падставе заявы навучэнца пры прад’яўленні ім пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць пра асобу, медыцынскай даведкі аб стане здароўя; ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком;
у 1 клас прымаюцца навучэнцы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў; па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці дапускаецца прыём у 1 клас навучэнцаў, якім шэсць гадоў споўніцца ў бягучым навучальным годзе пры наяўнасці рашэння педагагічнага савета;
55.3. для атрымання спецыяльнай адукацыі на падставе заключэння дзяржаўнай установы адукацыі “Цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі Старадарожскага раёна” і ў парадку, устаноўленым для прыёму навучэнцаў ва ўстановы адукацыі для засваення зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі;
55.4. для атрымання дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі на падставе заявы навучэнца; ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком; прыём навучэнцаў для засваення зместу адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па турысцка-краязнаўчым, фізкультурна-спартыўным і ваенна-патрыятычным профілях ажыццяўляецца на падставе названых вышэй дакументаў і медыцынскай даведкі аб стане здароўя.
- Залічэнне выхаванцаў і навучэнцаў афармляецца загадам кіраўніка Установы ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
- 57. Установа забяспечвае атрыманне дашкольнай адукацыі:
I ступень - дашкольная адукацыя: рознаўзроставая група (ад аднаго года да сямі гадоў); напаўняльнасць рознаўзроставай групы не павінна перавышаць 12 выхаванцаў.
- 58. Установа забяспечвае атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі на трох ступенях:
I ступень – пачатковая адукацыя (I-IV класы);
II ступень – базавая адукацыя (V-IX класы);
III ступень – сярэдняя адукацыя (Х-ХІ класы).
I і II ступені агульнай сярэдняй адукацыі складаюць агульную базавую адукацыю;
I, II і III ступені агульнай сярэдняй адукацыі складаюць агульную сярэднюю адукацыю.
- 59. Тэрмін атрымання:
агульнай базавай адукацыі складае дзевяць гадоў;
агульнай сярэдняй адукацыі складае адзінаццаць гадоў.
- 60. Тэрміны навучання на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:
на I ступені – чатыры гады;
на II ступені – пяць гадоў;
на III ступені – два гады.
- 61. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва Установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і вучэбнымі праграмамі, якія распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі.
Ва Установе рэалізуюцца:
адукацыйныя праграмы асноўнай адукацыі – адукацыйныя праграмы, рэалізацыя якіх дазваляе атрымаць дашкольную і агульную сярэднюю адукацыю;
адукацыйныя праграмы дадатковай адукацыі – адукацыйныя праграмы, рэалізацыя якіх дазваляе навучэнцам атрымаць дадатковую адукацыю дзяцей і моладзі;
адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі – адукацыйныя праграмы, рэалізацыя якіх дазваляе выхаванцам і навучэнцам атрымаць спецыяльную адукацыю.
- 62. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм ва Установе ажыццяўляецца ў вочнай дзённай форме. Атрыманне адукацыі з’яўляецца асноўным відам занятасці выхаванцаў і навучэнцаў.
Адукацыйны працэс ва Установе пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць арганізаваны надомна пры наяўнасці медыцынскіх паказанняў, вызначаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- 63. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год дзеліцца на чвэрці. Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 31 жніўня. Навучальныя заняткі праводзяцца з 1 верасня па 31 мая ўключна, а для вучняў IX і XI класаў – з 1 верасня па 25 мая. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) дзень. Даты пачатку і заканчэння вучэбных заняткаў у кожнай з чвэрцяў, канікул вызначаюцца да пачатку навучальнага года Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Для навучэнцаў устанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы:
агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года складае не менш за трыццаць каляндарных дзён, для навучэнцаў I і II класаў - не менш за трыццаць сем каляндарных дзён;
працягласць летніх канікул складае не менш за 12 каляндарных тыдняў.
Для выхаванцаў рознаўзроставай групы агульная працягласць канікул складае 124 каляндарныя дні: летнія – 92 каляндарныя дні, восеньскія – 9 каляндарных дзён, зімовыя – 15 каляндарных дзён, вясновыя – 8 каляндарных дзён.
- 64. Адукацыйны працэс пры атрыманні дашкольнай адукацыі арганізуецца ў рэжыме пяцідзённага тыдня. Час знаходжання ў рознаўзроставай групе складае 10,5 гадзін.
Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйныя мерапрыемствы, а таксама выхаваўчая работа з навучэнцамі ў пазаўрочны час арганізуюцца ў рэжыме шасцідзённага тыдня, які ўключае ў сябе пяцідзённы навучальны тыдзень і шосты школьны дзень.
У рэжыме шасцідзённага тыдня могуць праводзіцца факультатыўныя заняткі ў V-XI класах і рэалізоўвацца адукацыйная праграма прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) для вучняў X-XI класаў.
У шосты школьны дзень праводзяцца мерапрыемствы па рэалізацыі асноўных накірункаў выхавання, у тым ліку спартыўна-масавыя, турыстычныя мерапрыемствы, экскурсіі.
Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць заснавана на дыферэнцыяцыі іх утрымання з улікам адукацыйных патрэб і інтарэсаў навучэнцаў, якая забяспечвае вывучэнне асобных прадметаў на базавым, павышаным узроўні, у тым ліку ў рамках профільнага навучання.
- 65. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі праграм агульнай сярэдняй адукацыі ва ўстанове ажыццяўляецца ў класах.
На I, II ступенях агульнай сярэдняй адукацыі могуць стварацца класы інтэграванага навучання і выхавання, у якіх рэалізуюцца праграмы агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі.
У адпаведнасці з пунктам 6 артыкула 150 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі рашэнне аб напаўняльнасці класаў, у тым ліку класаў сумеснага навучання і выхавання, і колькасці асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў іх, акрамя спецыяльных класаў, класаў інтэграванага навучання і выхавання, прымаецца заснавальнікам установы адукацыі, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі, або Упаўнаважаным органам, з улікам патрэб грамадзян Рэспублікі Беларусь, замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія маюць роўныя з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь правы на атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі, якія пражываюць на тэрыторыі, замацаванай за ўстановай адукацыі, пры выкананні санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў у частцы ўмоў размяшчэння і рэжыму адукацыйнага працэсу, у тым ліку нормаў плошчы на аднаго навучэнца ва ўсіх памяшканнях са знаходжаннем навучэнцаў.
- 66. Для аказання дапамогі сям’і ў навучанні і выхаванні навучэнцаў, стварэння ўмоў для развіцця іх творчых здольнасцей ва Установе можа адкрывацца группа падоўжанага дня для навучэнцаў I-IX класаў, дзейнасць якой рэгламентуецца Палажэннем аб групе падоўжанага дня, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
- 67. Атрыманне адукацыі суправаджаецца бягучай, прамежкавай і выніковай атэстацыяй.
Атэстацыя навучэнцаў пры засваенні зместу адпаведных адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў адпаведнасці з правіламі правядзення атэстацыі пры засваенні зместу адпаведных адукацыйных праграм, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Пры правядзенні прамежкавай і выніковай атэстацыі ажыццяўляецца ацэнка паводзін навучэнцаў, якая выражаецца наступнымі характарыстыкамі: «прыкладныя», «здавальняючыя», «нездавальняючыя». Крытэрыі ацэнкі паводзін навучэнцаў вызначаюцца Міністэрствам адукацыі.
- 68. Для навукова-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу ва Установе можа стварацца метадычны савет, які ажыццяўляе сваю дзейнасць праз работу школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў настаўнікаў-прадметнікаў, класных кіраўнікоў і выхавальнікаў дзіцячага сада.
- 69. Установа забяспечвае ахову здароўя навучэнцаў.
Медыцынская дапамога навучэнцам аказваецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- 70. Правы і абавязкі ўстановы:
70.1. Установа ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:
ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;
фарміраваць структуру і штатны расклад установы;
ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы;
удзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу;
ажыццяўляць праверку сапраўднасці дакумента аб адукацыі шляхам накіравання запыту ў Міністэрства адукацыі аб пацверджанні факту яго выдачы ў выпадку ўзнікнення сумненняў у сапраўднасці дакумента аб адукацыі, выдадзенага ў Рэспубліцы Беларусь, пры прыёме (залічэнні) асобы для атрымання адукацыі;
уваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб’яднанняў некамерцыйных арганізацый;
ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі, у тым ліку знешнегандлёвую дзейнасць;
мець іншыя правы ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства і сапраўдным Статутам;
70.2. Установа абавязана забяспечваць:
якасць адукацыі;
распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яго ўдасканаленне;
выкананне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;
падбор кадраў, прыём на працу і іх расстаноўку, павышэнне кваліфікацыі;
стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;
распрацоўку і зацвярджэнне правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў;
маральнае і матэрыяльнае стымуляванне выхаванцаў і навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
меры сацыяльнай абароны выхаванцаў і навучэнцаў;
стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання выхаванцаў і навучэнцаў, аказання медыцынскай дапамогі;
азнаямленне асоб (законных прадстаўнікоў непаўналетніх) пры прыёме (залічэнні) ва Установу з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, сапраўдным Статутам, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, правіламі ўнутранага распарадку для навучэнцаў, а таксама, па іх патрабаванні, – з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі;
Установа абавязана пацвярджаць сваю дзяржаўную акрэдытацыю ў парадку, устаноўленым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.
Установа выконвае іншыя абавязкі, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.
- Правы і абавязкі выхаванцаў і навучэнцаў:
71.1. Выхаванцы і навучэнцы маюць права на:
атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі;
стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей псіхафізічнага развіцця;
атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай Установы;
удзел у кіраванні Установай у адпаведнасці са Статутам;
адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці падчас канікул;
стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
аб’ектыўную ацэнку ведаў;
захаванне месца ва Установе ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам Установы колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам Установы;
атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, аказваемых Установай;
атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемствах;
заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці і іншых адукацыйных мерапрыемствах;
атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
удзел у дзіцячых, моладзевых і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва Установе;
абарону ад любых супрацьпраўных паводзін;
недатыкальнасць асобы;
71.2. Выхаванцы і навучэнцы абавязаны:
выконваць палажэнні Статута, рашэнні педагагічнага савета, правілы ўнутранага распарадку, патрабаванні кіраўніцтва Установы і педагагічных работнікаў;
паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў Установы;
знаходзіцца ва Установе на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);
пакідаць тэрыторыю Установы падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка, кіраўніцтва Установы;
добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, кіраўніцтва Установы;
беражліва ставіцца да маёмасці Установы, падтрымліваць чысціню і парадак ва Установе і на яе тэрыторыі;
беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і ахову жыцця навакольных, імкнуцца да духоўна-маральнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
неадкладна паведамляць выхавальніку, настаўніку (класнаму кіраўніку) або кіраўніцтву Установы аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў;
загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць выхавальніку, класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на вучэбных занятках (занятках) неадкладна паведамляць выхавальніку, класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
размяшчаць сродкі сувязі (інтэрнэт-сувязі) перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
прытрымлівацца дзелавога стылю адзення;
выкарыстоўваць спартыўную форму для заняткаў фізічнай культурай і спортам згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на вучэбных занятках працоўнага навучання, падчас мерапрыемстваў грамадска карыснай працы;
мець на занятках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па адпаведных прадметах;
акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад вучэбных заняткаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;
штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка Установы;
выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
- 72. Выхаванцы і навучэнцы нясуць дысцыплінарную адказнасць за:
спазненні на вучэбныя заняткі, заняткі, іншыя формы арганізацыі адукацыйнага працэсу, прагулы без уважлівай прычыны;
парушэнне дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;
невыкананне без уважлівых прычын патрабаванняў педагагічнага работніка, абумоўленых актам заканадаўства, устаноўчым дакументам або іншым лакальным прававым актам Установы;
абразу ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
псаванне будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці Установы;
распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, спажыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў, таксічных або іншых адурманьваючых рэчываў у памяшканнях і на тэрыторыі Установы, а таксама з’яўленне ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап’янення;
курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў, выкарыстанне электронных сістэм курэння, сістэм для спажывання тытуню ў памяшканнях і на тэрыторыі Установы;
іншыя супрацьпраўныя дзеянні (бяздзейнасць).
За здзяйсненне выхаванцамі і навучэнцамі дысцыплінарнай правіннасці ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая праяўляецца ў прымяненні да парушальнікаў мер дысцыплінарнага спагнання.
Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіннасці ўзросту чатырнаццаці гадоў, а навучэнец з ліку асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця – сямнаццаці гадоў.
- 73. Законнымі прадстаўнікамі непаўналетніх навучэнцаў з’яўляюцца іх бацькі, усынавіцелі (удачарыцелі), апекуны, папячыцелі.
Законныя прадстаўнікі непаўналетніх выхаванцаў і навучэнцаў прадстаўляюць правы і законныя інтарэсы непаўналетніх у грамадскіх адносінах у сферы адукацыі без спецыяльных паўнамоцтваў.
- 74. Асноўныя правы і абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх:
74.1. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх, якія навучаюцца ва Установе, маюць права на:
азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі Установы, сапраўдным Статутам, ліцэнзіяй на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
удзел у кіраванні Установай;
абарону правоў і законных інтарэсаў выхаванцаў і навучэнцаў, уключаючы зварот у камісію па вырашэнні канфлікту інтарэсаў педагагічнага работніка і выхаванца, навучэнца ў выпадку ўзнікнення рознагалоссяў паміж удзельнікамі адукацыйнага працэсу;
атрыманне інфармацыі аб ходзе і змесце адукацыйнага працэсу, прымяняемых метадах навучання і выхавання, выніках вучэбнай дзейнасці навучэнцаў у парадку, вызначаным кіраўніком Установы з удзелам органа самакіравання, у які ўваходзяць асобы з ліку законных прадстаўнікоў непаўналетніх;
атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных).
Іншыя правы законных прадстаўнікоў выхаванцаў і навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам, а таксама лакальнымі прававымі актамі Установы;
74.2. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх абавязаны:
ствараць неабходныя ўмовы для паўнавартаснага развіцця, выхавання, умацавання здароўя выхаванцаў і навучэнцаў, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з’яўляюцца, і падрыхтоўкі іх да самастойнага жыцця ў сям’і і грамадстве;
паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
суправаджаць навучэнцаў, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з’яўляюцца і якія не дасягнулі ўзросту шаснаццаці гадоў, у перыяд з дваццаці трох да шасці гадзін па-за жыллём або забяспечваць іх суправаджэнне паўналетнімі членамі сям’і;
забяспечваць выкананне выхаванцамі і навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з’яўляюцца, патрабаванняў сапраўднага Статута, правілаў унутранага распарадку.
Іншыя абавязкі законных прадстаўнікоў выхаванцаў і навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі дзяржаўнага заканадаўства, а таксама лакальнымі прававымі актамі Установы ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства.
- 75. Да педагагічных работнікаў Установы адносяцца асобы, якія ажыццяўляюць педагагічную дзейнасць (рэалізуюць змест адукацыйных праграм, праграм выхавання, у тым ліку аказваюць карэкцыйна-педагагічную дапамогу).
- 76. Асноўныя патрабаванні, што прад’яўляюцца да педагагічных работнікаў, вызначаюцца іх кваліфікацыйнымі характарыстыкамі, якія зацвярджаюцца ў парадку, устаноўленым дзяржаўным заканадаўствам, на падставе якіх распрацоўваюцца і зацвярджаюцца кіраўніком Установы службовыя інструкцыі.
- 77. Асноўныя правы і абавязкі педагагічных работнікаў:
77.1. Педагагічныя работнікі маюць права на:
абарону прафесійнага гонару і годнасці;
забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;
творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання і выхавання;
доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;
удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу;
удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці Установы;
удзел у кіраванні Установай;
павышэнне кваліфікацыі;
маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай, навуковай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў сістэме адукацыі;
аб’яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб’яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;
штомесячную кампенсацыю расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры ў парадку і на ўмовах, якія вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь;
бясплатную перавозку да месца працы і назад школьным аўтобусам па маршруце іх руху ў выпадку адсутнасці аўтамабільных перавозак пасажыраў у рэгулярных зносінах транспартам агульнага карыстання, што забяспечвае прыбыццё педагагічнага работніка да пачатку яго працоўнага дня на месца працы і назад і пры наяўнасці свабодных пасадачных месцаў у школьным аўтобусе.
Іншыя правы педагагічных работнікаў устанаўліваюцца ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы;
77.2. Педагагічныя работнікі абавязаны:
ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;
выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;
паважаць гонар і годнасць выхаванцаў, навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць своечасовую атэстацыю;
прапагандаваць здаровы лад жыцця сярод выхаванцаў і навучэнцаў;
забяспечваць выкананне спецыяльных ўмоў, неабходных для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
праходзіць папярэдні (пры паступленні на работу) і перыядычныя (на працягу працоўнай дзейнасці) абавязковыя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь.
Іншыя абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы, працоўнымі або грамадзянска-прававымі дагаворамі.
- Педагагічныя работнікі не маюць права аказваць платныя кансультацыйныя паслугі па асобных прадметах, у тым ліку дапамогу ў падрыхтоўцы да ўступных выпрабаванняў (рэпетытарства), навучэнцам, калі гэта прыводзіць да канфлікту інтарэсаў педагагічнага работніка.
- Педагагічным работнікам забараняецца выкарыстоўваць адукацыйны і выхаваўчы працэсы ў палітычных мэтах або для прымушэння навучэнцаў да дзеянняў, якія супярэчаць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь і актам дзяржаўнага заканадаўства.
- Атэстацыя педагагічных работнікаў Установы ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
- Да педагагічнай дзейнасці не дапускаюцца асобы, якім ажыццяўленне дадзенай дзейнасці забаронена рашэннем суда або па медыцынскіх паказаннях, а таксама асобы, якія былі асуджаны за пэўныя злачынствы. Пералік адпаведных медыцынскіх супрацьпаказанняў і саставаў злачынстваў вызначаецца дзяржаўным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Да іншых работнікаў установы адукацыі адносяцца работнікі, якія не з’яўляюцца педагогамі.
- Правы і абавязкі іншых работнікаў Установы устанаўліваюцца актамі дзяржаўнага заканадаўства, іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы, заключанымі працоўнымі дагаворамі (кантрактамі).
- Працоўныя адносіны работнікаў ва Установе рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), якія заключаюцца ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства, калектыўным дагаворам, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.
- Аплата працы работнікаў Установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства, дзеючымі ва Установе палажэннямі аб прэміраванні, надбаўках і матэрыяльнай дапамозе.
XII. Звесткі аб адасобленых падраздзяленнях ва Установе
- Установа мае ў сваёй структуры наступнае структурнае падраздзяленне:
бібліятэку;
пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
дашкольныя групы
- Прававы статус і функцыі адасобленых і структурных падраздзяленняў Установы вызначаюцца сапраўдным Статутам і адпаведнымі палажэннямі, якія зацвярджаюцца ва ўстаноўленым парадку.
XIII. Звесткі аб стварэнні, рэарганізацыі і перайменаванні Установы
- Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Шчыткавіцкі дзіцячы сад – сярэдняя школа рашэннем Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта ад 12 мая 2021 г. №569 зарэгістравана ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за нумарам 690367690.
XIV. Ліцэнзіраванне і ўлік, кантроль і самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі
- Адукацыйная дзейнасць установы адукацыі ліцэнзуецца ў адпаведнасці з заканадаўствам аб ліцэнзаванні.
- Установа адукацыі ажыццяўляе аператыўны, бухгалтарскі і статыстычны ўлік, уяўляе ва ўстаноўленым парадку статыстычную і бухгалтарскую справаздачнасць, а таксама аператыўную інфармацыю аб фінансава-гаспадарчай і іншай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.
- Вядзенне бухгалтарскага ўліку ажыццяўляецца бухгалтэрыяй дзяржаўнай установы “Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый” на падставе дагавора аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтнай арганізацыяй.
- 9Установа адукацыі вядзе архіўныя справы і справаводства на беларускай ці рускай мове і ў парадку, вызначаным заканадаўствам.
- Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам кіравання адукацыі прадстаўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
- За непрадастаўленне і (або) скажэнне справаздачнасці, парушэнне тэрмінаў яе прадастаўлення службовыя асобы Дзіцячага сада нясуць адказнасць, у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці ўстановы адукацыі праводзяцца дзяржаўнымі і кантралюючымі органамі, упаўнаважанымі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства ажыццяўляць рэвізіі фінансава-гаспадарчай дзейнасці.
- Дзяржаўны кантроль забеспячэння якасці адукацыі ажыццяўляецца ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
- Парадак і перыядычнасць правядзення самакантролю за забеспячэннем якасці адукацыі ва ўстанове адукацыі вызначаюцца кіраўніком (загадчыкам) ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
- XV. Парадак рэарганізацыі і ліквідацыі Установы
- Спыненне дзейнасці Установы ажыццяўляецца шляхам яе рэарганізацыі або ліквідацыі.
- Ліквідацыя або рэарганізацыя (зліццё, далучэнне, раздзяленне, выдзяленне, пераўтварэнне) Установы ажыццяўляецца па рашэнні Заснавальніка, па рашэнні суда або па рашэнні рэгіструючага органа ў выпадках і парадку, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Пры рэарганізацыі і ліквідацыі Установы работнікам, якія звальняюцца, гарантуецца захаванне іх правоў і законных інтарэсаў у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Установа лічыцца ліквідаванай з моманту ўнясення запісу аб яе ліквідацыі ў Адзіны дзяржаўны рэгістр юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.
XVI. Парадак унясення змяненняў і дапаўненняў у Статут
- Змены і дапаўненні ў Статут пасля яго зацвярджэння заснавальнікам ўносяцца ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
XVII. Іншыя звесткі аб заснаванні
- Установа мае права ўсталёўваць прамыя сувязі з органамі кіравання адукацыяй, навучальнымі ўстановамі замежных краін, міжнароднымі арганізацыямі, фондамі ў мэтах абмену вопытам, арганізацыі і правядзення сумесных мерапрыемстваў (канферэнцый, алімпіяд і інш.). Установа можа прымаць удзел у міжнародных мерапрыемствах па праблемах адукацыі, выхавання, заключаць адпаведныя дагаворы з установамі і арганізацыямі ў адпаведнасці з дзяржаўным заканадаўствам.
- Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам падаецца Установай ва ўстаноўленыя тэрміны ў адпаведнасці з патрабаваннямі органаў дзяржаўнай статыстыкі Рэспублікі Беларусь.
- Бухгалтарская справаздачнасць, як сукупнасць паказчыкаў, заснаваных на дадзеных бухгалтарскага ўліку, прадстаўляецца Установай дзяржаўным органам, упаўнаважаным кіраваць дзяржаўнай уласнасцю і на якіх заканадаўствам Рэспублікі Беларусь ускладзена права ажыццяўляць праверку ўстаноў.
- Праверкі Установы праводзяцца дзяржаўнымі кантралюючымі органамі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Установа мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, Разліковы і іншыя рахункі ў банках Рэспублікі Беларусь.
- Установа з’яўляецца юрыдычнай асобай, мае ў аператыўным кіраванні адасобленую маёмасць, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы, выконваць абавязкі, быць ісцом і адказчыкам у судзе.
- Дадзены Статут уступае ў сілу з моманту яго дзяржаўнай рэгістрацыі ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.