Устав учреждения образования

 

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

рашэнне

Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта   22.11.20221387

 

 

                                                                       

 

 

 

 

УСТАВ

Государственного учреждения образования

«Щитковичская средняя школа Стародорожского района»

(новая редакция)

 

 

 

СТАТУТ

Дзяржаўнай установы адукацыі

“Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна”

(новая рэдакцыя)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

аг. Шчыткавічы, 2022

І. Найменне ўстановы адукацыі

 

  1. Поўнае найменне ўстановы адукацыі:

на беларускай мове – Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна”;

на рускай мове – Государственное учреждение образования “Щитковичская средняя школа Стародорожского района”.

  1. Скарочанае найменне ўстановы адукацыі:

на беларускай мове – Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна;

на рускай мове – Щитковичская средняя школа Стародорожского района.

  1. Школа ўтворана ў 1871 годзе, як чатырохклассная царкоўна-прыходская, з 1950 года ператворана ў сярэднюю школу. У 1961 годзе пабудаваны сучасны будынак школы.

Шчыткавіцкая сярэдняя школа рэарганізавана ў Дзяржаўную ўстанову адукацыі “Вучэбна-педагагічны комплекс Шчыткавіцкі дзіцячы сад – сярэдняя школа” рашэннем Старадарожскага выканаўчага камітэта 24.12.2003 года № 812.

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Вучэбна-педагагічны комплекс Шчыткавіцкі дзіцячы сад – сярэдняя школа” пераіменавана ў Дзяржаўную ўстанову адукацыі “Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна” рашэннем Старадарожскага выканаўчага камітэта 08.11.2022 года № 1326.

  1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Шчыткавіцкая сярэдняя школа Старадарожскага раёна” (далей – Установа) з’яўляецца дзяржаўнай установай адукацыі, якая забяспечвае атрыманне выхаванцамі і навучэнцамі дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі па падрыхтоўцы да авалодання ў наступным прафесіяй ва ўстановах адукацыі, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай адукацыі, а таксама праз іншыя формы прафесійнага навучання або падрыхтоўкі навучэнцаў да свядомага ўключэння ў працоўную дзейнасць.
  2. Установа адукацыі з’яўляецца некамерцыйнай дзяржаўнай арганізацыяй, створанай для садзейнічання правядзенню адзінай дзяржаўнай палітыкі ў галіне адукацыі і выхавання, якая ажыццяўляе сваю дзейнасць у сферы прадастаўлення паслуг адукацыі.

 

ІІ. Месца знаходжання ўстановы адукацыі

 

  1. Юрыдычны адрас ўстановы адукацыі: дом 41, вуліца Леніна, аграгарадок Шчыткавічы, Старадарожскі раён, Мінская вобласць, 222923.

 

ІІІ. Тып, від Установы

 

  1. Тып установы – Установа агульнай сярэдняй адукацыі, від Установы – сярэдняя школа.

 

  1. IV. Прадмет, мэты і задачы дзейнасці Установы

 

  1. Прадметам дзейнасці Установы з’яўляецца адукацыйная дзейнасць і іншая дзейнасць, якая ажыццяўляецца ў сферы адукацыі.
  2. Асноўнай мэтай дзейнасці Установы з’яўляецца рэалізацыя дзяржаўных стандартаў дашкольнай адукацыі, агульнай сярэдняй адукацыі; фарміраванне адукаванай, сацыяльна, духоўна і маральна сталай, творчай асобы; выхаванне ў дзяцей любові да Радзімы, сям’і, паважлівага стаўлення да правоў чалавека, актыўнай жыццёвай пазіцыі; прывіццё навыкаў здаровага ладу жыцця; стварэнне фундаменту для ўсвядомленага выбару прафесійных праграм навучання і наступнага авалодання імі; сацыяльная адаптацыя выхаванцаў і навучэнцаў, выхаванне сапраўднага грамадзяніна Рэспублікі Беларусь.
  3. 10. Мэта дзейнасці ва Установе рэалізуецца праз наступныя задачы:

развіццё асобы выхаванцаў і навучэнцаў, іх здольнасцей і схільнасцей;

стварэнне ўмоў, неабходных і дастатковых для развіцця творчага патэнцыялу асобы;

забеспячэнне вучэбна-метадычнага суправаджэння з выкарыстаннем сучасных навукова-тэхнічных сродкаў, накіраванага на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу;

фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў такіх якасцей асобы, як адказнасць, працавітасць, настойлівасць;

выхаванне эстэтычнай і экалагічнай культуры, станоўчага стаўлення да здаровага ладу жыцця;

ажыццяўленне ўзаемадзеяння з іншымі ўстановамі адукацыі, у тым ліку замежнымі, з мэтай распаўсюджання эфектыўнага вопыту арганізацыі працэсу навучання і выхавання;

стварэнне ўмоў для самаразвіцця асобы;

духоўна-маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне выхаванцаў і навучэнцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей.

  1. Згодна з Агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь, які быў зацверджаны пастановай Дзяржаўнага камітэта па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2012 г. № 83 «Аб зацвярджэнні, унясенні змяненняў і адмене агульнадзяржаўнага класіфікатара Рэспублікі Беларусь» і ўступіў у сілу, Установа ажыццяўляе наступныя віды дзейнасці:

паслугі ў галіне дашкольнай адукацыі (код 85.10.10.00);

паслугі ў галіне пачатковай адукацыі (код 85.20.1);

паслугі ў галіне агульнай сярэдняй адукацыі (код 85.31.1).

У сферы адукацыі пры рэалізацыі адукацыйных праграм:

адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў 60 чалавек;

адукацыйная праграма пачатковай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў100 чалавек;

адукацыйная праграма базавай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў130 чалавек;

адукацыйная праграма сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў 50 чалавек;

адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць20 чалавек;

адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю. Лімітаваная колькасць навучэнцаў 10 чалавек.

 

  1. V. Звесткі аб заснавальніку

 

  1. Заснавальнікам Установы з’яўляецца Старадарожскі раённы выканаўчы камітэт (далей – заснавальнік).

Органам дзяржаўнага кіравання, упаўнаважаным уласнікам кіраваць маёмасцю Установы з’яўляецца ўпраўленне па адукацыі, спорце і турызме Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта (далей – Упаўнаважаны орган).

 

  1. VI. Мовы навучання і выхавання, пералік рэалізацыі адукацыйных праграм, праграма выхавання, формы атрымання адукацыі

 

  1. 13. Мова навучання і выхавання ва ўстанове – беларуская.

Абавязковая для вывучэння замежная мова вызначаецца заснавальнікам Установы з улікам запатрабаванняў дзяржавы і магчымасцей Установы.

Вывучэнне беларускай, рускай, англійскай і нямецкай моў навучэнцамі, за выключэннем некаторых катэгорый асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, з’яўляецца абавязковым.

Дапускаецца вядзенне лакальных нарматыўных прававых дакументаў Установы на рускай мове.

  1. 14. Ва Установе рэалізуюцца адукацыйныя праграмы:

адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў 60 чалавек;

адукацыйная праграма пачатковай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў100 чалавек;

адукацыйная праграма базавай адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў130 чалавек;

адукацыйная праграма сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць навучэнцаў 50 чалавек;

адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі. Лімітаваная колькасць20 чалавек;

адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю. Лімітаваная колькасць навучэнцаў 10 чалавек.

  1. 15. Ва Установе рэалізуюцца праграмы выхавання:

праграма выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні;

праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы.

Праграмы выхавання распрацоўваюцца і зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Мэтай выхавання з’яўляецца фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы.

Выхаванне грунтуецца на агульначалавечых, гуманістычных каштоўнасцях, духоўных і культурных традыцыях беларускага народа, дзяржаўнай ідэалогіі, адлюстроўвае інтарэсы асобы, грамадства і дзяржавы.

Асноўнымі складнікамі выхавання з’яўляюцца:

грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі, пачуцця патрыятызму, прававой, палітычнай і інфармацыйнай культуры;

ідэалагічнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў ведання асноў ідэалогіі беларускай дзяржавы, прывіццё падрастаючаму пакаленню асноўных каштоўнасцей, ідэй, перакананняў, якія адлюстроўваюць сутнасць беларускай дзяржаўнасці;

маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне выхаванцаў і навучэнцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей;

эстэтычнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў эстэтычнага густу, развіццё пачуцця прыгожага;

выхаванне культуры самапазнання і самарэгуляцыі асобы, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў патрэбы ў развіцці і сацыяльным узаемадзеянні, псіхалагічнай культуры;

выхаванне культуры здаровага ладу жыцця, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, усведамленне значнасці здароўя як каштоўнасці, фізічнае ўдасканаленне;

гендарнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў уяўленняў аб ролі і жыццёвым прызначэнні мужчын і жанчын у сучасным грамадстве;

сямейнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў каштоўнасных адносін да сям’і і выхавання дзяцей;

працоўнае і прафесійнае выхаванне, накіраванае на разуменне выхаванцамі і навучэнцамі працы як асобаснай і сацыяльнай каштоўнасці, усведамленне прафесійнага выбару, сацыяльнай значнасці прафесійнай дзейнасці;

экалагічнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў каштоўнасных адносін да прыроды;

выхаванне культуры бяспечнай жыццядзейнасці, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў навыкаў бяспечных паводзін у прафесійнай дзейнасці і паўсядзённым жыцці;

выхаванне культуры правядзення вольнага часу, накіраванае на фарміраванне ў выхаванцаў і навучэнцаў уменняў мэтазгодна і эфектыўна выкарыстоўваць вольны час.

  1. Адукацыйны працэс ва Установе пры рэалізацыі адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў вочнай дзённай форме; атрыманне адукацыі з’яўляецца асноўным відам занятасці выхаванцаў і навучэнцаў.

Надомна, пры наяўнасці медыцынскіх паказанняў, вызначаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Індывідуальна, на падставе рашэння кіраўніка Установы, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі, у адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам ці ў выпадках і парадку, якія вызначаюцца актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

 

VII. Крыніцы і парадак фарміравання маёмасці Установы

 

  1. Маёмасць Установы знаходзіцца ва ўласнасці заснавальніка і належыць ёй на праве аператыўнага кіравання.
  2. Валоданне, карыстанне і распараджэнне гэтай маёмасцю Установа ажыццяўляе ў межах, якія вызначаюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  3. 19. Маёмасць Установы складаюць асноўныя фонды і абаротныя сродкі, іншыя каштоўнасці, кошт якіх адлюстроўваецца ў самастойным балансе Установы.
  4. 20. У выпадку ажыццяўлення Установай дзейнасці, якая прыносіць даходы, атрыманыя ад такой дзейнасці даходы і набытая за кошт іх маёмасць паступаюць у самастойнае распараджэнне Установы і ўлічваюцца на асобным балансе, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  5. 21. Матэрыяльна-тэхнічная база Установы фарміруецца згодна з дзеючымі нарматывамі, з улікам забеспячэння атрымання дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, тыпу ўстановы адукацыі, форм атрымання адукацыі.
  6. 22. Фінансаванне Установы ажыццяўляецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту на аснове мінімальнага нарматыву бюджэтнай забяспечанасці выдаткаў на адукацыю па Старадарожскім раёне, якія вызначаюцца ў разліку на аднаго навучэнца для дадзенага тыпу і віду ўстановы адукацыі.
  7. Прыцягненне Установай дадатковых сродкаў не цягне за сабой зніжэнне нарматываў і памераў яе фінансавання з бюджэту.
  8. 24. Дадатковымі крыніцамі фінансавання Установы з’яўляюцца:

даходы, атрыманыя за кошт ажыццяўлення дзейнасці, якая адпавядае мэтам і задачам дзейнасці ўстановы адукацыі;

бязвыплатная (спонсарская) дапамога юрыдычных і фізічных асоб;

іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  1. 25. Крыніцамі фарміравання маёмасці Установы з’яўляюцца:

сродкі раённага бюджэту;

маёмасць, перададзеная Установе заснавальнікам;

даходы, атрыманыя за кошт ажыццяўлення дзейнасці, якая адпавядае мэтам і задачам дзейнасці Установы;

бязвыплатная (спонсарская) дапамога юрыдычных і фізічных асоб;

іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам.

  1. 26. Установа не мае права без згоды ўласніка адчужаць або іншым спосабам распараджацца замацаванай за ёй маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых Установе, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.
  2. 27. Установа можа ажыццяўляць платную адукацыйную дзейнасць па аказанні дадатковых адукацыйных паслуг, не фінансуемых з бюджэту.
  3. Кошт дадатковых адукацыйных паслуг вызначаецца дзяржаўнай установай “Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый” ў адпаведнасці з заканадаўствам, з улікам эканамічна абгрунтаваных выдаткаў.
  4. Грашовыя сродкі, атрыманыя ад дзейнасці, што прыносіць прыбытак, у тым ліку, па аказанні платных паслуг, паступаюць на рахунак Упаўнаважанага органа і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам і Статутам Установы (далей – Статут).
  5. 30. Справаздачнасць вышэйстаячым органам падаецца Установай ва ўстаноўленыя тэрміны ў адпаведнасці з патрабаваннямі органаў дзяржаўнай статыстыкі Рэспублікі Беларусь.
  6. 31. Работнікі, выхаванцы і навучэнцы Установы абавязаны беражліва ставіцца да будынкаў, збудаванняў, абсталявання і іншай маёмасці, выкарыстанне якіх павінна ажыццяўляцца ў адпаведнасці з прызначэннем маёмасці, санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

VIII. Парадак кіравання Установай, структура і парадак фарміравання органаў кіравання і самакіравання

 

  1. Кіраванне Установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.
  2. Непасрэднае кіраўніцтва Установай ажыццяўляе яго кіраўнік, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады заснавальнікам па прадстаўленні Упаўнаважанага органа.
  3. Кіраўнік мае намеснікаў па вучэбнай і выхаваўчай рабоце. Намеснікі дырэктара прызначаюцца на пасаду кіраўніком Упаўнаважанага органа па прадстаўленні кіраўніка Установы.
  4. 35. Кіраўнік Установы:

дзейнічае ад імя Установы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі яе дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваёй кампетэнтнасці;

ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, зацвярджае іх службовыя (рабочыя) інструкцыі;

рэалізуе іншыя паўнамоцтвы, устаноўленыя актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.

  1. 36. Кіраўнік Установы ў дзейнасці па кіраванні ўстановай адукацыі ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання Установы.
  2. 37. Асноўным органам самакіравання ва Установе з’яўляецца педагагічны савет, узначалены кіраўніком. Палажэнне аб педагагічным савеце зацвярджаецца Міністэрствам адукацыі.
  3. 38. Ва Установе могуць стварацца папячыцельскі савет, бацькоўскі камітэт, метадычны савет, савет прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх, іншыя органы самакіравання.
  4. 39. Органы самакіравання Установы ствараюцца і ажыццяўляюць сваю дзейнасць у адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.
  5. 40. Ва Установе не дапускаецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб’яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая супярэчная заканадаўству Рэспублікі Беларусь дзейнасць рэлігійных арганізацый.
  6. 41. Установа можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі ў пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў) у пазавучэбны час, з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа.
  7. 42. Парадак, умовы, змест і формы такога ўзаемадзеяння вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.

 

  1. IX. Парадак фарміравання структуры і штатнага раскладу Установы

 

  1. 43. Установа фарміруе структуру і штатны расклад у адпаведнасці з актамі заканадаўства.

Штатны расклад зацвярджаецца кіраўніком на 1 верасня ў межах бюджэтных сродкаў.

Колькасць педагагічных работнікаў на бягучы навучальны год вызначаецца кіраўніком на падставе вучэбных планаў, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы асноўнай адукацыі, планаў арганізацыйна-выхаваўчай работы на навучальны год, аб’ёму гадзін дадатковага кантролю вучэбнай дзейнасці навучэнцаў.

  1. 44. У штатны расклад Установы могуць уносіцца змены аб колькасці настаўнікаў, настаўнікаў-дэфектолагаў, выхавальнікаў дашкольнай адукацыі, памочнікаў выхавальнікаў у сувязі са змяненнем колькасці класаў, груп на пачатак навучальнага года.
  2. 45. Кіраўнік мае права ўносіць змены ў структуру, найменне пасад служачых (прафесій рабочых) у межах штатнай колькасці, разлічанай у адпаведнасці з тыпавымі Штатамі і нарматывамі колькасці, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам.

 

  1. X. Паўнамоцтвы заснавальніка

 

  1. Да выключнай кампетэнцыі заснавальніка адносіцца:

прыняцце рашэння аб стварэнні, рэарганізацыі і ліквідацыі Установы;

зацвярджэнне Статута, змяненняў і (або) дапаўненняў, якія ўносяцца ў Статут установы адукацыі;

вызначэнне прадмета і мэт дзейнасці Установы;

прызначэнне на пасаду і вызваленне ад пасады кіраўніка Установы, заключэнне, змяненне, спыненне працоўнага дагавору (кантракту) з кіраўніком Установы;

ажыццяўленне функцый кантролю за выкарыстаннем і захаванасцю маёмасці.

Заснавальнік рэалізуе іншыя правы і абавязкі, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.

Заснавальнік забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы.

 

  1. XI. Парадак арганізацыі адукацыйнага працэсу ва Установе

 

  1. 47. Адукацыйны працэс ва Установе арганізуецца на аснове:

прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі;

адукацыйных стандартаў;

дасягненняў у галіне навукі і тэхнікі, што рэалізуюцца ў галінах эканомікі і сацыяльнай сферы;

інавацыйных праектаў;

педагагічна абгрунтаванага выбару форм, метадаў і сродкаў навучання і выхавання;

культурных і духоўных традыцый і каштоўнасцей беларускага народа, дасягненняў сусветнай культуры;

сучасных адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій.

  1. 48. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі з’яўляецца вучэбны занятак (гульня, вучэбны занятак, занятак, практыкум і іншыя формы).

Працягласць урока ў I класе складае 35 хвілін, у ІІ-ХІ класах - 45 хвілін. Штодзённая колькасць вучэбных заняткаў вызначаецца раскладам вучэбных заняткаў, які зацвярджаецца кіраўніком Установы.

Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі, кансультацыі, працоўная практыка, грамадска карысная праца.

Факультатыўныя заняткі праводзяцца пасля завяршэння вучэбных заняткаў.

  1. 49. Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць ва Установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  2. 50. Сацыяльна-педагагічная падтрымка выхаванцаў і навучэнцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі ажыццяўляецца дзяржаўнай установай адукацыі «Сацыяльна-педагагічны цэнтр г. Старыя Дарогі».
  3. 51. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу з’яўляюцца выхаванцы і навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх выхаванцаў і навучэнцаў, педагагічныя работнікі.
  4. 52. Установа забяспечвае адпаведнасць адукацыі патрабаванням адукацыйнага стандарту, вучэбна-праграмнай дакументацыі адпаведнай адукацыйнай праграмы.
  5. 53. Установа ажыццяўляе адукацыйны працэс у адпаведнасці з патрабаваннямі вучэбных планаў і праграм.
  6. 54. Адукацыйны і выхаваўчы працэсы ва ўстанове грунтуюцца на навуковым і педагагічна абгрунтаваным выбары форм, сродкаў, метадаў навучання і выхавання і могуць ажыццяўляцца па індывідуальных вучэбных планах і праграмах.
  7. 55. Прыём ва Установу непаўналетняга ажыццяўляецца:

55.1. для атрымання дашкольнай адукацыі на падставе заявы законнага прадстаўніка пры прад’яўленні ім пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць пра асобу, медыцынскай даведкі аб стане здароўя, накіравання, выдадзенага заснавальнікам;

55.2. для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі на падставе заявы навучэнца пры прад’яўленні ім пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць пра асобу, медыцынскай даведкі аб стане здароўя; ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком;

у 1 клас прымаюцца навучэнцы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў; па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці дапускаецца прыём у 1 клас навучэнцаў, якім шэсць гадоў споўніцца ў бягучым навучальным годзе пры наяўнасці рашэння педагагічнага савета;

55.3. для атрымання спецыяльнай адукацыі на падставе заключэння дзяржаўнай установы адукацыі “Цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі Старадарожскага раёна” і ў парадку, устаноўленым для прыёму навучэнцаў ва ўстановы адукацыі для засваення зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі;

55.4. для атрымання дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі на падставе заявы навучэнца; ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком; прыём навучэнцаў для засваення зместу адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па турысцка-краязнаўчым, фізкультурна-спартыўным і ваенна-патрыятычным профілях ажыццяўляецца на падставе названых вышэй дакументаў і медыцынскай даведкі аб стане здароўя.

  1. Залічэнне выхаванцаў і навучэнцаў афармляецца загадам кіраўніка Установы ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
  2. 57. Установа забяспечвае атрыманне дашкольнай адукацыі:

I ступень - дашкольная адукацыя: рознаўзроставая група (ад аднаго года да сямі гадоў); напаўняльнасць рознаўзроставай групы не павінна перавышаць 12 выхаванцаў.

  1. 58. Установа забяспечвае атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі на трох ступенях:

I ступень – пачатковая адукацыя (I-IV класы);

II ступень – базавая адукацыя (V-IX класы);

III ступень – сярэдняя адукацыя (Х-ХІ класы).

I і II ступені агульнай сярэдняй адукацыі складаюць агульную базавую адукацыю;

I, II і III ступені агульнай сярэдняй адукацыі складаюць агульную сярэднюю адукацыю.

  1. 59. Тэрмін атрымання:

агульнай базавай адукацыі складае дзевяць гадоў;

агульнай сярэдняй адукацыі складае адзінаццаць гадоў.

  1. 60. Тэрміны навучання на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:

на I ступені – чатыры гады;

на II ступені – пяць гадоў;

на III ступені – два гады.

  1. 61. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва Установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і вучэбнымі праграмамі, якія распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі.

Ва Установе рэалізуюцца:

адукацыйныя праграмы асноўнай адукацыі – адукацыйныя праграмы, рэалізацыя якіх дазваляе атрымаць дашкольную і агульную сярэднюю адукацыю;

адукацыйныя праграмы дадатковай адукацыі – адукацыйныя праграмы, рэалізацыя якіх дазваляе навучэнцам атрымаць дадатковую адукацыю дзяцей і моладзі;

адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі – адукацыйныя праграмы, рэалізацыя якіх дазваляе выхаванцам і навучэнцам атрымаць спецыяльную адукацыю.

  1. 62. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм ва Установе ажыццяўляецца ў вочнай дзённай форме. Атрыманне адукацыі з’яўляецца асноўным відам занятасці выхаванцаў і навучэнцаў.

Адукацыйны працэс ва Установе пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць арганізаваны надомна пры наяўнасці медыцынскіх паказанняў, вызначаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  1. 63. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год дзеліцца на чвэрці. Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 31 жніўня. Навучальныя заняткі праводзяцца з 1 верасня па 31 мая ўключна, а для вучняў IX і XI класаў – з 1 верасня па 25 мая. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) дзень. Даты пачатку і заканчэння вучэбных заняткаў у кожнай з чвэрцяў, канікул вызначаюцца да пачатку навучальнага года Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Для навучэнцаў устанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы:

агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года складае не менш за трыццаць каляндарных дзён, для навучэнцаў I і II класаў - не менш за трыццаць сем каляндарных дзён;

працягласць летніх канікул складае не менш за 12 каляндарных тыдняў.

Для выхаванцаў рознаўзроставай групы агульная працягласць канікул складае 124 каляндарныя дні: летнія – 92 каляндарныя дні, восеньскія – 9 каляндарных дзён, зімовыя – 15 каляндарных дзён, вясновыя – 8 каляндарных дзён.

  1. 64. Адукацыйны працэс пры атрыманні дашкольнай адукацыі арганізуецца ў рэжыме пяцідзённага тыдня. Час знаходжання ў рознаўзроставай групе складае 10,5 гадзін.

Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйныя мерапрыемствы, а таксама выхаваўчая работа з навучэнцамі ў пазаўрочны час арганізуюцца ў рэжыме шасцідзённага тыдня, які ўключае ў сябе пяцідзённы навучальны тыдзень і шосты школьны дзень.

У рэжыме шасцідзённага тыдня могуць праводзіцца факультатыўныя заняткі ў V-XI класах і рэалізоўвацца адукацыйная праграма прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) для вучняў X-XI класаў.

У шосты школьны дзень праводзяцца мерапрыемствы па рэалізацыі асноўных накірункаў выхавання, у тым ліку спартыўна-масавыя, турыстычныя мерапрыемствы, экскурсіі.

Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць заснавана на дыферэнцыяцыі іх утрымання з улікам адукацыйных патрэб і інтарэсаў навучэнцаў, якая забяспечвае вывучэнне асобных прадметаў на базавым, павышаным узроўні, у тым ліку ў рамках профільнага навучання.

  1. 65. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі праграм агульнай сярэдняй адукацыі ва ўстанове ажыццяўляецца ў класах.

На I, II ступенях агульнай сярэдняй адукацыі могуць стварацца класы інтэграванага навучання і выхавання, у якіх рэалізуюцца праграмы агульнай сярэдняй адукацыі і адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі.

У адпаведнасці з пунктам 6 артыкула 150 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі рашэнне аб напаўняльнасці класаў, у тым ліку класаў сумеснага навучання і выхавання, і колькасці асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў іх, акрамя спецыяльных класаў, класаў інтэграванага навучання і выхавання, прымаецца заснавальнікам установы адукацыі, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі, або Упаўнаважаным органам, з улікам патрэб грамадзян Рэспублікі Беларусь, замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія маюць роўныя з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь правы на атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі, якія пражываюць на тэрыторыі, замацаванай за ўстановай адукацыі, пры выкананні санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў у частцы ўмоў размяшчэння і рэжыму адукацыйнага працэсу, у тым ліку нормаў плошчы на аднаго навучэнца ва ўсіх памяшканнях са знаходжаннем навучэнцаў.

  1. 66. Для аказання дапамогі сям’і ў навучанні і выхаванні навучэнцаў, стварэння ўмоў для развіцця іх творчых здольнасцей ва Установе можа адкрывацца группа падоўжанага дня для навучэнцаў I-IX класаў, дзейнасць якой рэгламентуецца Палажэннем аб групе падоўжанага дня, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
  2. 67. Атрыманне адукацыі суправаджаецца бягучай, прамежкавай і выніковай атэстацыяй.

Атэстацыя навучэнцаў пры засваенні зместу адпаведных адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў адпаведнасці з правіламі правядзення атэстацыі пры засваенні зместу адпаведных адукацыйных праграм, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Пры правядзенні прамежкавай і выніковай атэстацыі ажыццяўляецца ацэнка паводзін навучэнцаў, якая выражаецца наступнымі характарыстыкамі: «прыкладныя», «здавальняючыя», «нездавальняючыя». Крытэрыі ацэнкі паводзін навучэнцаў вызначаюцца Міністэрствам адукацыі.

  1. 68. Для навукова-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу ва Установе можа стварацца метадычны савет, які ажыццяўляе сваю дзейнасць праз работу школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў настаўнікаў-прадметнікаў, класных кіраўнікоў і выхавальнікаў дзіцячага сада.
  2. 69. Установа забяспечвае ахову здароўя навучэнцаў.

Медыцынская дапамога навучэнцам аказваецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  1. 70. Правы і абавязкі ўстановы:

70.1. Установа ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:

ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;

фарміраваць структуру і штатны расклад установы;

ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы;

удзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу;

ажыццяўляць праверку сапраўднасці дакумента аб адукацыі шляхам накіравання запыту ў Міністэрства адукацыі аб пацверджанні факту яго выдачы ў выпадку ўзнікнення сумненняў у сапраўднасці дакумента аб адукацыі, выдадзенага ў Рэспубліцы Беларусь, пры прыёме (залічэнні) асобы для атрымання адукацыі;

уваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб’яднанняў некамерцыйных арганізацый;

ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі, у тым ліку знешнегандлёвую дзейнасць;

мець іншыя правы ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства і сапраўдным Статутам;

70.2. Установа абавязана забяспечваць:

якасць адукацыі;

распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яго ўдасканаленне;

выкананне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;

падбор кадраў, прыём на працу і іх расстаноўку, павышэнне кваліфікацыі;

стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;

распрацоўку і зацвярджэнне правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў;

маральнае і матэрыяльнае стымуляванне выхаванцаў і навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;

меры сацыяльнай абароны выхаванцаў і навучэнцаў;

стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання выхаванцаў і навучэнцаў, аказання медыцынскай дапамогі;

азнаямленне асоб (законных прадстаўнікоў непаўналетніх) пры прыёме (залічэнні) ва Установу з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, сапраўдным Статутам, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, правіламі ўнутранага распарадку для навучэнцаў, а таксама, па іх патрабаванні, – з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі;

Установа абавязана пацвярджаць сваю дзяржаўную акрэдытацыю ў парадку, устаноўленым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.

Установа выконвае іншыя абавязкі, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.

  1. Правы і абавязкі выхаванцаў і навучэнцаў:

71.1. Выхаванцы і навучэнцы маюць права на:

атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі;

стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей псіхафізічнага развіцця;

атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай Установы;

удзел у кіраванні Установай у адпаведнасці са Статутам;

адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці падчас канікул;

стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

аб’ектыўную ацэнку ведаў;

захаванне месца ва Установе ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам Установы колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам Установы;

атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, аказваемых Установай;

атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемствах;

заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці і іншых адукацыйных мерапрыемствах;

атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

удзел у дзіцячых, моладзевых і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва Установе;

абарону ад любых супрацьпраўных паводзін;

недатыкальнасць асобы;

71.2. Выхаванцы і навучэнцы абавязаны:

выконваць палажэнні Статута, рашэнні педагагічнага савета, правілы ўнутранага распарадку, патрабаванні кіраўніцтва Установы і педагагічных работнікаў;

паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў Установы;

знаходзіцца ва Установе на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);

пакідаць тэрыторыю Установы падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка, кіраўніцтва Установы;

добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, кіраўніцтва Установы;

беражліва ставіцца да маёмасці Установы, падтрымліваць чысціню і парадак ва Установе і на яе тэрыторыі;

беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і ахову жыцця навакольных, імкнуцца да духоўна-маральнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

неадкладна паведамляць выхавальніку, настаўніку (класнаму кіраўніку) або кіраўніцтву Установы аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў;

загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць выхавальніку, класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на вучэбных занятках (занятках) неадкладна паведамляць выхавальніку, класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

размяшчаць сродкі сувязі (інтэрнэт-сувязі) перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

прытрымлівацца дзелавога стылю адзення;

выкарыстоўваць спартыўную форму для заняткаў фізічнай культурай і спортам згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на вучэбных занятках працоўнага навучання, падчас мерапрыемстваў грамадска карыснай працы;

мець на занятках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па адпаведных прадметах;

акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад вучэбных заняткаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;

штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка Установы;

выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

  1. 72. Выхаванцы і навучэнцы нясуць дысцыплінарную адказнасць за:

спазненні на вучэбныя заняткі, заняткі, іншыя формы арганізацыі адукацыйнага працэсу, прагулы без уважлівай прычыны;

парушэнне дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

невыкананне без уважлівых прычын патрабаванняў педагагічнага работніка, абумоўленых актам заканадаўства, устаноўчым дакументам або іншым лакальным прававым актам Установы;

абразу ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

псаванне будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці Установы;

распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, спажыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў, таксічных або іншых адурманьваючых рэчываў у памяшканнях і на тэрыторыі Установы, а таксама з’яўленне ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап’янення;

курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў, выкарыстанне электронных сістэм курэння, сістэм для спажывання тытуню ў памяшканнях і на тэрыторыі Установы;

іншыя супрацьпраўныя дзеянні (бяздзейнасць).

За здзяйсненне выхаванцамі і навучэнцамі дысцыплінарнай правіннасці ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая праяўляецца ў прымяненні да парушальнікаў мер дысцыплінарнага спагнання.

Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіннасці ўзросту чатырнаццаці гадоў, а навучэнец з ліку асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця – сямнаццаці гадоў.

  1. 73. Законнымі прадстаўнікамі непаўналетніх навучэнцаў з’яўляюцца іх бацькі, усынавіцелі (удачарыцелі), апекуны, папячыцелі.

Законныя прадстаўнікі непаўналетніх выхаванцаў і навучэнцаў прадстаўляюць правы і законныя інтарэсы непаўналетніх у грамадскіх адносінах у сферы адукацыі без спецыяльных паўнамоцтваў.

  1. 74. Асноўныя правы і абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх:

74.1. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх, якія навучаюцца ва Установе, маюць права на:

азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі Установы, сапраўдным Статутам, ліцэнзіяй на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

удзел у кіраванні Установай;

абарону правоў і законных інтарэсаў выхаванцаў і навучэнцаў, уключаючы зварот у камісію па вырашэнні канфлікту інтарэсаў педагагічнага работніка і выхаванца, навучэнца ў выпадку ўзнікнення рознагалоссяў паміж удзельнікамі адукацыйнага працэсу;

атрыманне інфармацыі аб ходзе і змесце адукацыйнага працэсу, прымяняемых метадах навучання і выхавання, выніках вучэбнай дзейнасці навучэнцаў у парадку, вызначаным кіраўніком Установы з удзелам органа самакіравання, у які ўваходзяць асобы з ліку законных прадстаўнікоў непаўналетніх;

атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных).

Іншыя правы законных прадстаўнікоў выхаванцаў і навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам, а таксама лакальнымі прававымі актамі Установы;

74.2. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх абавязаны:

ствараць неабходныя ўмовы для паўнавартаснага развіцця, выхавання, умацавання здароўя выхаванцаў і навучэнцаў, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з’яўляюцца, і падрыхтоўкі іх да самастойнага жыцця ў сям’і і грамадстве;

паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

суправаджаць навучэнцаў, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з’яўляюцца і якія не дасягнулі ўзросту шаснаццаці гадоў, у перыяд з дваццаці трох да шасці гадзін па-за жыллём або забяспечваць іх суправаджэнне паўналетнімі членамі сям’і;

забяспечваць выкананне выхаванцамі і навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з’яўляюцца, патрабаванняў сапраўднага Статута, правілаў унутранага распарадку.

Іншыя абавязкі законных прадстаўнікоў выхаванцаў і навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі дзяржаўнага заканадаўства, а таксама лакальнымі прававымі актамі Установы ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства.

  1. 75. Да педагагічных работнікаў Установы адносяцца асобы, якія ажыццяўляюць педагагічную дзейнасць (рэалізуюць змест адукацыйных праграм, праграм выхавання, у тым ліку аказваюць карэкцыйна-педагагічную дапамогу).
  2. 76. Асноўныя патрабаванні, што прад’яўляюцца да педагагічных работнікаў, вызначаюцца іх кваліфікацыйнымі характарыстыкамі, якія зацвярджаюцца ў парадку, устаноўленым дзяржаўным заканадаўствам, на падставе якіх распрацоўваюцца і зацвярджаюцца кіраўніком Установы службовыя інструкцыі.
  3. 77. Асноўныя правы і абавязкі педагагічных работнікаў:

77.1. Педагагічныя работнікі маюць права на:

абарону прафесійнага гонару і годнасці;

забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;

творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання і выхавання;

доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;

удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу;

удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці Установы;

удзел у кіраванні Установай;

павышэнне кваліфікацыі;

маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай, навуковай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў сістэме адукацыі;

аб’яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб’яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

штомесячную кампенсацыю расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры ў парадку і на ўмовах, якія вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь;

бясплатную перавозку да месца працы і назад школьным аўтобусам па маршруце іх руху ў выпадку адсутнасці аўтамабільных перавозак пасажыраў у рэгулярных зносінах транспартам агульнага карыстання, што забяспечвае прыбыццё педагагічнага работніка да пачатку яго працоўнага дня на месца працы і назад і пры наяўнасці свабодных пасадачных месцаў у школьным аўтобусе.

Іншыя правы педагагічных работнікаў устанаўліваюцца ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы;

77.2. Педагагічныя работнікі абавязаны:

ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;

выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;

паважаць гонар і годнасць выхаванцаў, навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць своечасовую атэстацыю;

прапагандаваць здаровы лад жыцця сярод выхаванцаў і навучэнцаў;

забяспечваць выкананне спецыяльных ўмоў, неабходных для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;

праходзіць папярэдні (пры паступленні на работу) і перыядычныя (на працягу працоўнай дзейнасці) абавязковыя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь.

Іншыя абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы, працоўнымі або грамадзянска-прававымі дагаворамі.

  1. Педагагічныя работнікі не маюць права аказваць платныя кансультацыйныя паслугі па асобных прадметах, у тым ліку дапамогу ў падрыхтоўцы да ўступных выпрабаванняў (рэпетытарства), навучэнцам, калі гэта прыводзіць да канфлікту інтарэсаў педагагічнага работніка.
  2. Педагагічным работнікам забараняецца выкарыстоўваць адукацыйны і выхаваўчы працэсы ў палітычных мэтах або для прымушэння навучэнцаў да дзеянняў, якія супярэчаць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь і актам дзяржаўнага заканадаўства.
  3. Атэстацыя педагагічных работнікаў Установы ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
  4. Да педагагічнай дзейнасці не дапускаюцца асобы, якім ажыццяўленне дадзенай дзейнасці забаронена рашэннем суда або па медыцынскіх паказаннях, а таксама асобы, якія былі асуджаны за пэўныя злачынствы. Пералік адпаведных медыцынскіх супрацьпаказанняў і саставаў злачынстваў вызначаецца дзяржаўным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  5. Да іншых работнікаў установы адукацыі адносяцца работнікі, якія не з’яўляюцца педагогамі.
  6. Правы і абавязкі іншых работнікаў Установы устанаўліваюцца актамі дзяржаўнага заканадаўства, іншымі лакальнымі прававымі актамі Установы, заключанымі працоўнымі дагаворамі (кантрактамі).
  7. Працоўныя адносіны работнікаў ва Установе рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), якія заключаюцца ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства, калектыўным дагаворам, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.
  8. Аплата працы работнікаў Установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з актамі дзяржаўнага заканадаўства, дзеючымі ва Установе палажэннямі аб прэміраванні, надбаўках і матэрыяльнай дапамозе.

 

XII. Звесткі аб адасобленых падраздзяленнях ва Установе

 

  1. Установа мае ў сваёй структуры наступнае структурнае падраздзяленне:

бібліятэку;

пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;

дашкольныя групы

  1. Прававы статус і функцыі адасобленых і структурных падраздзяленняў Установы вызначаюцца сапраўдным Статутам і адпаведнымі палажэннямі, якія зацвярджаюцца ва ўстаноўленым парадку.

 

XIII. Звесткі аб стварэнні, рэарганізацыі і перайменаванні Установы

 

  1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Шчыткавіцкі дзіцячы сад – сярэдняя школа рашэннем Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта ад 12 мая 2021 г. №569 зарэгістравана ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за нумарам 690367690.

 

XIV. Ліцэнзіраванне і ўлік, кантроль і самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі

 

  1. Адукацыйная дзейнасць установы адукацыі ліцэнзуецца ў адпаведнасці з заканадаўствам аб ліцэнзаванні.
  2. Установа адукацыі ажыццяўляе аператыўны, бухгалтарскі і статыстычны ўлік, уяўляе ва ўстаноўленым парадку статыстычную і бухгалтарскую справаздачнасць, а таксама аператыўную інфармацыю аб фінансава-гаспадарчай і іншай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  3. Вядзенне бухгалтарскага ўліку ажыццяўляецца бухгалтэрыяй дзяржаўнай установы “Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый” на падставе дагавора аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтнай арганізацыяй.
  4. 9Установа адукацыі вядзе архіўныя справы і справаводства на беларускай ці рускай мове і ў парадку, вызначаным заканадаўствам.
  5. Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам кіравання адукацыі прадстаўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  6. За непрадастаўленне і (або) скажэнне справаздачнасці, парушэнне тэрмінаў яе прадастаўлення службовыя асобы Дзіцячага сада нясуць адказнасць, у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  7. Рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці ўстановы адукацыі праводзяцца дзяржаўнымі і кантралюючымі органамі, упаўнаважанымі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства ажыццяўляць рэвізіі фінансава-гаспадарчай дзейнасці.
  8. Дзяржаўны кантроль забеспячэння якасці адукацыі ажыццяўляецца ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
  9. Парадак і перыядычнасць правядзення самакантролю за забеспячэннем якасці адукацыі ва ўстанове адукацыі вызначаюцца кіраўніком (загадчыкам) ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

 

  1. XV. Парадак рэарганізацыі і ліквідацыі Установы

 

  1. Спыненне дзейнасці Установы ажыццяўляецца шляхам яе рэарганізацыі або ліквідацыі.
  2. Ліквідацыя або рэарганізацыя (зліццё, далучэнне, раздзяленне, выдзяленне, пераўтварэнне) Установы ажыццяўляецца па рашэнні Заснавальніка, па рашэнні суда або па рашэнні рэгіструючага органа ў выпадках і парадку, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  3. Пры рэарганізацыі і ліквідацыі Установы работнікам, якія звальняюцца, гарантуецца захаванне іх правоў і законных інтарэсаў у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  4. Установа лічыцца ліквідаванай з моманту ўнясення запісу аб яе ліквідацыі ў Адзіны дзяржаўны рэгістр юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

 

XVI. Парадак унясення змяненняў і дапаўненняў у Статут

 

  1. Змены і дапаўненні ў Статут пасля яго зацвярджэння заснавальнікам ўносяцца ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

XVII. Іншыя звесткі аб заснаванні

 

  1. Установа мае права ўсталёўваць прамыя сувязі з органамі кіравання адукацыяй, навучальнымі ўстановамі замежных краін, міжнароднымі арганізацыямі, фондамі ў мэтах абмену вопытам, арганізацыі і правядзення сумесных мерапрыемстваў (канферэнцый, алімпіяд і інш.). Установа можа прымаць удзел у міжнародных мерапрыемствах па праблемах адукацыі, выхавання, заключаць адпаведныя дагаворы з установамі і арганізацыямі ў адпаведнасці з дзяржаўным заканадаўствам.
  2. Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам падаецца Установай ва ўстаноўленыя тэрміны ў адпаведнасці з патрабаваннямі органаў дзяржаўнай статыстыкі Рэспублікі Беларусь.
  3. Бухгалтарская справаздачнасць, як сукупнасць паказчыкаў, заснаваных на дадзеных бухгалтарскага ўліку, прадстаўляецца Установай дзяржаўным органам, упаўнаважаным кіраваць дзяржаўнай уласнасцю і на якіх заканадаўствам Рэспублікі Беларусь ускладзена права ажыццяўляць праверку ўстаноў.
  4. Праверкі Установы праводзяцца дзяржаўнымі кантралюючымі органамі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  5. Установа мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, Разліковы і іншыя рахункі ў банках Рэспублікі Беларусь.
  6. Установа з’яўляецца юрыдычнай асобай, мае ў аператыўным кіраванні адасобленую маёмасць, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы, выконваць абавязкі, быць ісцом і адказчыкам у судзе.
  7. Дадзены Статут уступае ў сілу з моманту яго дзяржаўнай рэгістрацыі ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.